Chceš byť súčasťou blogu MacWeb.sk?

Napíš akýkoľvek článok (novinku, bleskovku, návod, review, recenziu) a pošli ho na info@macweb.sk!

Podľa webovej stránky TechCrunch zaznamenali niektorí iOS vývojári výrazný posun svojich aplikácií vo výsledkoch App Store vyhľadávania. V tejto súvislosti sa vynárajú špekulácie o tom, že Apple v App Store postupne mení algoritmus vyhľadávania a je celkom pravdepodobné, že zmena algoritmu súvisí s nedávnou akvizíciou spoločnosti Chomp. Tá by mala do App Store priniesť prepracovaný a viac sofistikovaný spôsob vyhľadávania, keďže vo svojich vyhľadávacích algoritmoch neberie do úvahy názov, popis alebo kľúčové slovo danej aplikácie, no sústredí sa hlavne na to, čo aplikácia reálne ponúka.

Pre vývojárov kvalitných iOS aplikácií je tento krok zo strany Apple pozitívom – ich aplikácie sa dostanú na popredné miesta vo vyhľadávaní, aj na úkor tých, ktoré vo svojom názve priamo obsahujú vyhľadávaný výraz, no používateľovi neponúkajú nič extra. Ako príklad je v príspevku na stránke TechCrunch uvedený vývojár Ben Sann, ktorý stojí za populárnou „parkovacou“ stránkou BestParking.com. Jeho iOS aplikácia, ktorá používateľovi pomôže nájsť najvýhodnejšie parkovanie v ktoromkoľvek americkom štáte, sa odrazu dostala pred aplikácie s podobným názvom a to aj vtedy ak používateľ zadal v App Store výraz menej kvalitných iOS aplikácií, ktoré vo svojom názve obsahovali slovo „parking“.

Ako druhý sa k tejto téme vyjadril Matthäus Krzykowski, spoluzakladeteľ firmy Xyologic, ktorá sa podobne ako spoločnosť Chomp, zaoberá vývojom vyhľadávacieho enginu. Podľa jeho vysvetlenia začal App Store vo výsledkoch vyhľadávania zohľadňovať už aj počet stiahnutí danej aplikácie. Táto zmena však nemusí znamenať priamu implementáciu technológie Chomp a je dosť možné, že Apple len o čosi vylepšil svoje vlastné vyhľadávacie algoritmy. Chomp by v App Store podľa Krzykowského mohol zohrať omnoho významnejšiu úlohu. Dôkazom má byť priama spolupráca technologického šéfa firmy Chomp, Cathy Edwardsa so šéfom divízie iTunes a tiež zaradenie bývalého šéfa spoločnosti do tímu, ktorý sa venuje iTunes marketingu.

Je zrejmé, že Apple s tak významnými zmenami nepríde zo dňa deň a bude radšej voliť cestu postupného testovania v niektorých lokalizáciách App Store. Zmeny vo výsledkoch sa zatiaľ objavili vo Veľkej Británii, či Nemecku, no Krzykowski napríklad nezaznamenal žiadne zmeny v Poľsku.

Tagged with →  
Share →