Chceš byť súčasťou blogu MacWeb.sk?

Napíš akýkoľvek článok (novinku, bleskovku, návod, review, recenziu) a pošli ho na info@macweb.sk!

Prvá verzia najobľúbenejšej FPS kooperatívnej hry Counter Strike bola postavená ako nadstavba hry Half-Life od spoločnosti Valve Software. Counter Strike: Source, ako posledná verzia, nadväzuje na hru Half Life 2 z roku 2004. Je až neuveriteľné, že je na trhu už osem rokov.

Vďaka tisíckami hráčov, ktorí si každý večer sadajú k CS:S, je celkom logické, že spoločnosť Valve nespí na vavrínoch a vyvíja pokračovanie úspešnej série. Vývoj by mal dospieť do vydania nasledovníka – Couter Strike: Global Offensive.

CS: GO (popri verziách na PC, XBLA a PSN) by mal byť pre Mac OS X užívateľov dostupný v roku 2012 aj je vyvíjaný spoločnosťou Hidden Path Entertainment. Takže čo zatiaľ vieme?

Counter Strike bol vždy ku svojim fanúšikom lojálny, čo malo zásadný význam pre zabezpečenie dlhodobej budúcnosti každého nového vydania. U väčšiny hier sa je obnova spájaná s úplne novým obsahom, no v pripade CS je to úplne naopak. Ak by z hry zmizli mapy ako de_dust2, cs_italy alebo cs_office malo by to pre hru hrozivý efekt.

Cesta k úspechu

Klasické mapy (okrem de_tides, ktorá nie je zatiaľ viditeľná) sú dostupné v re-renderovanom HD rozlíšení. Inferno, Dust2 alebo Assault – tieto všetky sú súčasťou novej verzie. Zrejme bude nová verzia obsahovať aj nové mapy (z ktorých jedna je situovaná na letisku – ako je viditeľné z oficiálneho trailera), no všetky veľké mená máp budú určite zachované.

Palebná sila vyzerá byť rovnaká ako v predošlej verzii. Pribudnú falošné granáty a molotov koktail granáty no ponuka zbraní je podobná ako v CS: Source. To znamená, že hráč má k dispozícií Deagle, AWP, M4, AK – tieto základne nástroje na zabíjanie sa z najväčšou pravdepodobnosťou zachovajú. Bol by to vôbec Counter Strike bez nich?

Čo vás ešte čaká? K dispozícii bude príhodne pomenovaný „Kauzálny mód“, v ktorom bude odstránená potreba peňazí a zjednoduší sa proces hry pre hráčov z jedného klanu počas tréningu, kedy peniaze strácajú svoj význam. Taktiež tu nebude systém zvyšovania schopností – Counter Strike pokračuje v štýle, ukáž svoj skill a obratnosť. Hra sa nepodobá na Call of Duty a je potešujúce, že je to tak.

Zjednotenie hráčov

Multiplatformová hra bude umožnená medzi PC a PS3 hráčmi (zatiaľ tu nie je zmienka o Mac užívateľoch) a nepipravuje sa žiadny auto-zameriavač pre hráčov používajúcich na hru ovládač namiesto klávesnice. Mnoho ľudí sa sťažovalo na zvýhodnených hráčov používajúcich auto-zameriavač, takže je dobre vedieť, že táto funkcia bude odstránená. Samozrejme sa nájdu aj takí, ktorí budú teraz tvrdiť, že myš a klávesnica dáva hráčom nespravodlivú výhodu, no tieto tvrdenia budú zbytočné.

Spoločnosť Valve veľmi intenzívne premýšľa aj o mechanizme streľby. Napríklad pán Chet Faliszek, redaktor Valve vyhlásil:

Napríklad v 1.6ke naozaj dobrý hráč vedel, že prvá guľka bude vždy presná a ostatné guľky budú lietať niekde blízko nad zameriavačom. Takže tento dobrý hráč, mieril stále nižšie, keďže vedel že druhá guľka pôjde o čosi vyššie. Títo hráči robili tieto veci bez ďalšieho premýšľania.

Premýšľať o hre takto, na molekulárnej úrovni ako ukazuje vyššie uvedený príklad znamená, že tvorcovia sú na dobrej ceste aby vytvorili kvalitné pokračovanie tejto skvelej FPS hry.

Trvalo to skoro jednu dekádu, no je fantastické vidieť, že séria bude pokračovať. Jedinou otázkou je, či dokáže prežiť po boku ďalších populárnych FPS hier.

zdroj: www.macgasm.com

Tagged with →  
Share →