Chceš byť súčasťou blogu MacWeb.sk?

Napíš akýkoľvek článok (novinku, bleskovku, návod, review, recenziu) a pošli ho na info@macweb.sk!

V roku 2011 bola spoločnosť  Apple zaradená medzi 8 najcennejších značiek na svete. Pri odhadovanej hodnote 33,49 miliard $ je Apple väčší ako Disneyland, Mercedes-Benz a Budweiser.

Hodnota svetových značiek

Redaktorka Katie Marshal zo stránky AppleInsider:

Hodnotenie za uplynulý rok bolo zverejnené v pondelok internetovou stránkou Bloomberg, ako súčasť správy Interbrand’s Best Global Brands 2011. Správa ukázala, že firma Apple medziročne zvýšila hodnotu značky o 58 %, čím sa posunula v rebríčku o 9 miest, zo 17. miesta z roku 2010.

Tento nárast hodnoty značky Apple bol tak obrovský, že bol zďaleka najväčší zo všetkých spoločností nachádzajúcich sa v TOP 100. Najbližší z hľadiska rastu bol Amazon, ktorého hodnota vzrástla v roku 2011 o 32%, čo mu prinieslo 12,6 miliard amerických dolárov a získal tak 26. miesto.

Číslom 1 bola v tomto roku opäť Coca Cola, s odhadovanou hodnotou značky na 71,86 miliard dolárov. Na druhom mieste skončil IBM, s odhadovanou hodnotou 69,91 miliard amerických dolárov. Microsoft, ako rival spoločnosti Apple sa stal v roku 2011 treťou najcennejšou značkou, s odhadom hodnoty na úrovni 59,1 miliard $.

V rovnakom prieskume v roku 2009 Apple prvýkrát prenikol do top 20 “globálnych značiek”, kedy sa jeho hodnota odhadovala na 15,4 miliard $. Spoločnosť však vytrvalo silnela posledných 10 rokov, a popularita jej produktov stale rastie.

Share →