Zatiaľ čo platby prostredníctvom smart-telefónov sa iba rozbiehajú, AllThingsD hovorí o tom, ako americké obchodné reťazce ako napríklad Lowes, Home Depot, Nordstrom a ďalšie začínajú opúšťať klasické registračné pokladne v prospech Apple iPadu.
iPad sa tak masívnym spôsobom dostáva do oblasti obchodu, v ktorej umožňuje zamestnancom pracovať na spoločných projektoch a dokonca umožňuje maloobchodníkom predávať veci a udržať záznamy z registračnej pokladne oveľa efektívnejším a účinnejším spôsobom. Na obrázku zo stránky CultofMac je znázornených niekoľko možností spomínaného využitia iPadu ako registračnej pokladne.
Apple iPad môže v maloobchode plniť množstvo úloh, okrem využitia ako registračnej pokladne, je možné tablety použiť na ukážku ponúkaného tovaru alebo farebných vzoriek a tak pomôcť zákazníkovi nájsť ten správny výrobok. Ďalej môžu zamestnanci zistiť aktuálny stav skladových zásob alebo zistiť, v ktorom sklade sa výrobok nachádza. Čo šetrí čas zamestnancovi, no aj zákazníkovi.
Použitie tabletu v maloobchode má zrejme veľmi pozitívne účinky na objem predaja, pretože v určitých prípadoch vraj zaznamenali 12% nárast objemu predaja po zavedení iPadu.
Je samozrejmé, že v čele „hnutia integrácie“ iPadu do obchodných reťazcov je Apple so svojimi kamennými Apple Stores 2.0, v ktorých štandardne používajú iPady vo všetkých spomínaných oblastiach predaja.
Niet pochýb aj o tom, že iPad sa rýchlo udomácňuje v rôznych oblastiach bežného života a nachádza svoje miesto v širokom spektre odvetví od medicíny, maloobchodu, predaja automobilov až po letecký priemysel.