Microsoft v týchto dňoch spúšťa svoju reklamnú megakampaň na Windows 8, ktorej rozpočet sa údajne pohybuje na úrovni 1 miliardy amerických dolárov. Spolu s vydaním najnovšej verzie Okien sa doteraz výhradne softvérová spoločnosť chce etablovať aj v oblasti hardvéru.
Prvý reklamný spot s názvom „The Surface Movement“, sa zameriava na zvuk „kliknutia“, ktorý vzniká pri pripojení magnetickej klávesnice k tabletu a pri odklopení jej zadnej časti, čím sa z nej stáva jednoduchý stojan. Video propaguje skôr tablet samotný, ako jeho funkcie a Microsoft prostredníctvom spotu zákazníkom predstavuje svoju nový podnikateľský zámer, dostať sa na trh s elektronikou. Windows 8, rovnako ako aj tablet Surface poháňaný ARM technológiou, sa začnú predávať 26. októbra 2012.
Spolu s reklamou na nový tablet, Microsoft v týchto dňoch predstavil novú službu Xbox Music, ktorá by mala byť priamou konkurenciou pre distribučnú platformu iTunes od firmy Apple. Službu neobmedzeného streamovania hudobného obsahu budú môcť zatiaľ využívať iba používatelia so systémom Windowsom 8 alebo Windows Phone 8 a majitelia hernej konzoly Xbox 360 – hudobný obsah sa bude automaticky prenášať medzi všetkými Microsoft zariadeniami.
Bezplatná verzia služby bude ponúkať neobmedzené stremovanie hudby medzi tabletmi a domácimi počítačmi so systémom Windows 8. Ak používateľ zaplatí ročný poplatok 10 $, hudbu si bude môcť sťahovať aj do zariadení so systémom Windows Phone 8 a tiež do konzoly Xbox 360. Podobný obchodný model využíva populárna služba Spotify, ktorej zákazníci môžu hudbu bezplatne (no s reklamami) počúvať na domácich počítačoch, no iba platiaci odberatelia ju môžu počúvať aj na svojich prenosných zariadeniach.
Bezplatná verzia bude pre používateľov Windows 8 prístupná iba prvých 6 mesiacov, no jej autor Kyle Wagner pripomína, že toto obdobie môže byť predĺžené, keďže Microsoft v súčasnej dobe vyjednáva podmienky s hudobnými vydavateľmi.