Podľa Consumer Electronics Associoation (CEA), organizátora svetovo najväčšej výstavy elektroniky CES, ktorá sa tento rok uskutoční od 10. – 13. januára v Las Vegas, by mali tablety a smartphony doslova „zjesť ostatné výrobky zaživa“.
„Smartphony a tablety sa v súčasnej dobe tešia najväčšiemu spotrebiteľskému záujmu“, uviedol Steve Koenig, riaditeľ výskumu v asociácii CEA, v nedeľu na prezentácii, venujúcej sa tohtoročným trendom vo svete technologického priemyslu.
Podľa zverejnených údajov, takmer všetky typy elektronických produktov v poslednom čase zaznamenali negatívny vývoj predaja a to vraj práve na úkor „explózie“ predaja iba dvoch katetgórií – tablety a smartphony.
Masívny nárast mobilnej kategórie kanibalizuje úroveň predaja skoro všetkých ostatných produtkov počnúc hernými konzolami, cez osobné počítače, televízne príjimače, DVD prehrávače, MP3 prehrávače, digitálne kamery, domáce kiná a dokonca aj tlačiarne.
Tieto správy sú negatívne pre všetkých vystavovateľov, ktorí sa zameriavajú práve na tento druh spotrebnej elektroniky, no naopak ide o veľmi pozitívne informácie pre spoločnosti ako Apple alebo Google, ktoré sa špecializujú na vývoj mobilných zariadení.
Koenigov výskum ilustruje, výrazný vplyv mobilných zariadení. Telefóny a tablety v súčasnej dobe zvládajú uspokojovať užívateľov vo viacerých smeroch. Ich funkcionalita umožňuje zariadenia využívať ako osobný počítač aj ako hernú konzolu a hracie zariadenie. Čo znamená, že užívateľ radšej minie svoje peniaze kúpou iPadu, ako by mal aktualizovať a upgradeovať svoj starý televízor alebo DVD prehrávač.
Mimo mobilných zariadení si svoje pozície zatiaľ úspešne držia high-end DSLR fotoaparáty a katégória ultra prenosných notebookov, ktorým sa zatiaľ darí odolávať útokom firiem Apple a Google. Televízne príjimače si zatiaľ tiež ako tak držia svoje predajné čísla, no jeden z ďalších CEA výskumov ukazuje strach televízneho priemyslu pred vstupom spoločnosti Apple do tohto priestoru.
Výskum CEA v tomto roku tiež očakáva, že zákazníci hlavne z krajín s rozvíjajúcou sa ekonomikou minú v roku 2012 až 1 bilión amerických dolárov na nákup múdrych telefónov a tabletov.