Značkové obchody firmy Apple patria v súčasnej dobe k najziskovejším maloobchodným predajniam. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti Asymco, zarobí Apple vo svojich značkových obchodoch 17-násobne viac na štvorcovú stopu, ako ktorákoľvek bežná americká predajňa. Apple na tomto priestore dokáže vytvoriť zisk viac ako 6 000 $. V prieskume sa na druhom mieste umiestnila firma Tiffany (zaoberá sa predajom šperkov), ktorá na rovnakom štvorci dosahuje menej ako polovicu.
Zamestnanci amerických Apple predajní si prilepšia o 25 %
Podľa najnovších informácií denníka The New York Times, v amerických značkových predajniach firmy Apple pracuje až 70 % (30 000) z celkového počtu 43 000 amerických zamestnancov Applu. Bežný zamestnanec v predajni Apple Store predá tovar v hodnote 500 000 $ ročne, no jeho zárobok sa pohybuje iba na úrovni 25 000 $ ročne. To je podľa NYT málo, v porovnaní s enormným ziskom, ktorý takýto zamestnanec dokáže pre firmu vyprodukovať. Príspevok v americkom denníku uvádza ako príklad istého Jordana Golsona, ktorý za jeden rok predal tovar v hodnote 750 000 $ a ako odmenu si vyslúžil fľašu šampanského.
Kritický príspevok amerického denníka sa však ani nestihol dostať na pulty novinových stánkov a kalifornský výrobca pred niekoľkými dňami spustil pre svojich zamestnancov (nie len predavačov) nový program zliav a takmer všetkým pracovníkom značkových predajní Apple Store zvýšil mzdu o 25 %. Ich ročný zárobok sa teda posunie z terajších 25 000 $ na 31 250 $ (približne 25 000 €).