Prezentácia firmy NVIDIA patrila podľa prítomných zástupcov médií zatiaľ medzi najbombastickejšie na tohtoročnom veľtrhu spotrebnej elektroniky. Predstavené boli viaceré novinky, vrátane novej SoC jednotky Tegra 4, hernej konzoly Shield so systémom Android, či novej platformy pre cloudové streamovanie hier s názvom Grid. Šéf spoločnosti Jen-Hsun Huang sa okrem technologických noviniek venoval aj budúcnosti mobilných hier a predstavil druhé pokračovanie populárneho titulu Dead Trigger od firmy Madfinger Games.
Nová SoC (system-on-chip) jednotka Tegra 4 by sa mala začať predávať v prvom štvrťroku 2013 a vyrábať sa bude 28 nm technológiou, ktorá je viac energeticky účinná. Čipset, ktorý je určený do najnovších mobilných zariadení má veľkosť 80 mm² a poháňaný bude 4-jadrom Cortex A15 + jedno jadro s nízkym výkonom. Hlavné jadrá budú môcť bežať na frekvencii do 1,9 GHz, doplnkové jadro bude disponovať nižšou maximálnou frekvenciou a spotrebou, no stále sa jedná o Cortex A15. Operačný systém však nebude schopný piate jadro evidovať. Grafický výkon v Tegre 4 bude mať na starosti 72 jadier, ktoré ponúknu 20x vyšší grafický výkon ako v prípade čipu Tegra 2 a 6x výšší výkon oproti Tegre 3. Samozrejmosťou bude podpora Direct 3D a OpenGL 4.0. Grafický čip zvládne spracovať video s rozlíšením 2560 x 1140 px.
Ďalšou novinkou je mobilná herná konzola s interným názvom „Project Shield“, ktorá bude obsahovať mobilný čipset Tegra 4 a svojim výkonom by mala konkurovať súčaným prenosným konzolám napríklad od firmy Sony. Konzola v tvare herného ovládača, bude disponovať 5″ displejom s rozlíšením 1280 x 720 px a prisľúbená je aj podpora rozlíšenia 4K prostredníctvom HDMI pripojenia. Okrem tohto konektora na konzole nájdeme Micro USB konektor, otvor pre MircoSD kartu a klasický 3,5 mm konektor pre výstup audia. NVIDIA uvádza výdrž 5 až 10 hodín, ktorá je porovnateľná so súčasnými mobilnými zariadeniami.
Priebeh celej prezentácie si môžte pozrieť v nasledujúcom videu: