Chceš byť súčasťou blogu MacWeb.sk?

Napíš akýkoľvek článok (novinku, bleskovku, návod, review, recenziu) a pošli ho na info@macweb.sk!

Spoločnosť NVIDIA predstavila SoC  jednotku Tegra 4, ako svoj najnovší prírastok do rodiny mobilných čipsetov počas tohtoročného veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2013. Počas spomínanej akcie v Las Vegas sa svojim novým 8-jadrom Exynos 5 Octa pochválil aj juhokórejský Samsung Electronics. Fanúšikovia technológií sa teda začali pýtať, ktoré z trojice mobilných riešení bude najvýkonnejšie.

Čiastočnú odpoveď v týchto dňoch priniesol portál phoneArena. Ten zverejnil prvé výsledky GLBenchmark testov, v ktorých porovnal výkon SoC jednotiek od firiem Apple (A6X) a NVIDIA (Tegra 4). Pri testoch bol použitý Retina iPad štvrtej generácie a čipset Tegra 4 s maximálnou taktovacou frekvenciou 1,8 GHz, poháňal zariadenie Delmore (jedno z dvoch testovacích prototypov, ktoré vývojári používajú pri testoch nového čipsetu od NVIDIE) s Full HD rozlíšením a operačným systémom Android 4.2.1.

NVIDIA Tegra 4

Kým iPad 4 dosiahol v syntetickom teste výsledok 49,6 FPS (počet snímkov za sekundu), prototyp s procesorom NVIDIA Tegra 4 dosiahol iba 32,6 FPS. Tento test síce nemá jednoznačnú výpovednú hodnotu, keďže Tegra 4 nebola súčasťou klasického smartfónu ani tabletu, jeho výsledky však naznačujú, že NVIDIA s najväčšou pravdepodobnosťou nepokorí posledný čip od firmy Apple.

Zástupcovia americkej NVIDIE sa k výsledkom testov vyjadrili krátko po ich zverejnení. Podľa ich vyjadrenia bola pri GLBenchmark testoch použitá konfigurácia zariadenia s nižšou taktovacou frekvenciou. Tegra 4 bude vraj pri oficiálnom uvedení na trh využívať vyššiu frekvenciu a teda svojim výkonom hravo prekoná procesor A6X. Do tej doby tak môžme porovnať iba teoretický grafický výkon, ktorý je v prípade GPU Tegra 4 a A6X (PowerVR SGX 554MP4) veľmi vyrovnaný. Hovoríme o 71,6 GFLOPS pre A6X a 74,8 GFLOPS pre novú Tegru. Je však potrebné pripomenúť, že GPU Tegry 4 nie je unifikované a 1/3 výkonu je napevno pridelená vertexovým a 2/3 pixelovým operáciám. GPU A6X (PowerVR SGX) unifikovaný je, takže dostupný výkon sa môže využívať vždy tam, kde je potrebný.

Tagged with →  
Share →