Chceš byť súčasťou blogu MacWeb.sk?

Napíš akýkoľvek článok (novinku, bleskovku, návod, review, recenziu) a pošli ho na info@macweb.sk!

V celosvetových pretekoch o najsilnejšiu značku patrí tento rok firme Apple titul „skokan roka“. Svetová jednotka v konzultačnej oblasti, spoločnosť Interbrand dnes vydala v poradi 13. výročnú správu, v ktorej hodnotí najsilnejšie svetové značky. Rebríčku opäť dominujú technologické spoločnosti, ktoré v poslednom roku zaznamenali enormný nárast na rozvinutých, no aj na rozvíjajúcich sa trhoch.

Interbrand - TOP 100 Brands 2012

Applu sa tento rok podaril ohromný skok z minuloročnej 8. pozície na tohtoročnú striebornú priečku. Cupertínsky výrobca iPhonu preskočil aj svojich najväčších súperov – Google, Microsoft, IBM, Samsung ale aj automobilku General Motors či firmu McDonalds. Hodnotenie je založené na výsledkoch maloobchodného predaja, ale aj na úrovni uspokojenia potrieb zákazníkov.

Napriek úmrtiu Steva Jobsa, emocionálne puto zákazníkov k značke Apple je silnejšie ako kedykoľvek predtým – jasným dôkazom je napríklad spustenie predaja nového smartfónu iPhone 5. Popri stále silnejúcej konkurencii v podobe rivalov, akými sú napríklad firmy Google a Samsung, si Apple aj naďalej udržiava zákaznícke puto a úspešne si chráni svoje duševné vlastníctvo. Tieto úspechy umožnili spoločnosti Apple dosiahnuť v poslednom štvrťroku tržby vo výške 35 miliárd dolárov a zisky na úrovni 8,8 miliardy amerických dolárov.

Interbrand podotýka, že len máloktorá spoločnosť je schopná zmeniť spôsob nášho života spôsobom, akým to dokázala firma Apple. Tej sa podarilo vytvoriť silnú komunitu fanúšikov. Jobs veľmi dobre rozpoznal fakt, že značka je omnoho cennejšia ako samotné logo. „Inštinktívne vedel, že zákazníci potrebujú mať špecifický pocit pri získaní produktu Apple, pri vstupe do obchodov Apple alebo pri návšteve webovej stránky Apple.

Prvú priečku v tohtoročnom rebríčku podľa očakávaní obhájila firma Coca-Cola a podľa očakávania sa napríklad spoločnosť RIM (výrobca smarfónov Blackberry) prepadla z minuloročnej 56. na 93. priečku. Ďalšie technologické značky, ako napríklad Amazon, Samsung alebo Oracle si oproti minulému roku opäť o niečo polepšili.

Tagged with →  
Share →